Cum menții desktop-ul “curat” și fișierele în ordine

Desktop ordonat

Se zice că nu ai uitilizat cu adevărat un calculator până nu i-ai umplut desktopul cu fișiere. 🙂

Așa că vine un moment crucial în viața fiecărui utilizator de PC când desktop-ul “se umple” ochi cu tot ce a descărcat în ultimele trei luni. Și eu am pățit asta de câteva ori și probabil că ai pățit și tu..

De ce umplem desktopul cu fișiere?

Fiindcă ni se par importante sau vrem să le avem la îndemână, descărcăm fișierele direct pe desktop. Toate bune și frumoase până când se adună prea multe și în loc să îți ușureze munca, lucrile mai degrabă se complică.

Bine, un desktop aglomerat poate să trădeze o problemă mai profundă, că de fapt în calculatorul respectiv e o dezordine totală. 🙂

Un desktop aglomerat afectează productivitatea?

Pe principiul ce nu te ajută îți stă în cale, la fel fișierele pe care probabil nu le mai folosești și au rămas pe desktop te împiedică să le găsești rapid pe cele care îți trebuie.

Și pentru că nu ai acordat câteva secunde ca să îți ții fișierele în ordine, vei pierde cumulat minute sau zeci de minute când le vei căuta ulterior.

Deși pe moment par la îndemână, peste câteva luni sau ani s-ar putea să nu știi de unde să le mai iei. Eventual scapi de tot de ele (voluntar sau nu) când rămâi fără spațiu pe hard disk.

* Dacă totuși preferi dezordinea, ar putea să îți fie de folos Search Everything. Altfel citește mai departe.

Cea mai simplă soluție pentru un desktop ordonat

Pentru că m-am lovit și eu de problema asta, m-am văzut nevoit să găsesc o soluție care să îmi facă viața mai ușoară. Primul lucru care mi-a venit în minte a fost să fac un folder și să mut totul de pe desktop la grămadă.

Funcționează până se adună iarăși prea multe fișiere în folderul țintă și căutarea devine iarăși.. un chin.

Cam același efect îl are și dacă decizi să descarci toate fișierele în folderul pentru descărcări în loc să le pui pe desktop.

Păstrează desktop-ul “curat” și fișierele organizate

Pentru a menține desktop-ul gol pentru mai mult dar și pentru a păstra ordine printre fișiere, mi-am dat seama că cea mai eficientă variantă este să le grupez periodic în foldere distincte cu denumiri standard, care să fie plasate apoi într-un folder de lucru.

Denumirile folosite sunt de genul “AAAA.LL.ZZ Nume“, în care AAAA reprezintă anul, LL luna, ZZ ziua iar Nume reprezintă proiectul, subiectul sau un titlu descriptiv pentru conținut.

În felul acesta vezi dintr-o privire toate proiectele sau subiectele la care ai lucrat, organizate cronologic și ușor de accesat. Ești practic la trei click-uri distanță de fișierele care te interesează și îți menții desktop-ul curat iar fișierele în ordine.

Pentru mai multe informații îți recomand să vezi și cum iți organizezi informațiile pe hard disk.

Asta e varianta pe care o consider ca fiind cea mai comodă pentru mine, de aceea sunt curios, tu cum îți organizezi fișierele sau cum faci încât să ai ce te interesează la îndemână?

Articole Similare

12 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.