Tipologiile cumpărătorilor de gadget-uri

Fiindu-mi solicitate frecvent sfaturi pentru achiziția de electronice, pot spune că am observat de-a lungul timpului patru tipologii de cumpărători de gadget-uri și componente IT&C. Unii care își cunosc nevoile și alții care nu și le cunosc, unii care sunt dispuși să cheltuie mai mult decât este nevoie iar alții care vor să cheltuie cât mai puțin.

gadgets

Cumpărătorul chibzuit. Este genul de cumpărător care își cunoaște nevoile, se documentează din timp și își alocă un buget potrivit nevoilor sale. Nu este zgârcit însă nici nu aruncă banii pe fereastră. Am întâlnit astfel de cumpărători când a venit vorba de cumpărături pentru mediul profesional, birouri.

Cumpărătorul de performanță. Este genul de cumpărător care vrea în permanență să dețină gadget-uri de top pentru a beneficia de performanțe mari. În general tinde să își exagereze cerințele și cheltuie de multe ori mai mult decât ar fi nevoie. Am întâlnit astfel de cumpărători mai ales în rândul gamerilor.

Cumpărătorul de brand. Este vorba despre cei care fac pasiune pentru produsele unui brand, sau care își cumpără anumite gadget-uri (de multe ori scumpe) pentru a fi cool sau pentru a se asocia cu un anumit statut social. Cred că mulți dintre cei care cumpără produse Apple pot fi cu ușurință incluși în această categorie.

Cumpărătorul de chilipiruri. Este cel care caută promoții sau cel mai mic preț din piață, este dispus să cumpere de la un magazin obscur și își asumă riscuri în privința garanției/service-ului. De cele mai multe ori pune accent pe un preț cât mai mic în defavoarea calității produselor sau a serviciilor.

Ca o observație, cred că tipologiile pure sunt destul de rar întâlnite. De multe ori am discutat cu unii cumpărători ce ar fi putut fi încadrați în două sau chiar trei tipologii. Cu toate astea, întotdeauna era o tipologie dominantă, care se manifesta mai puternic.

Tu ce fel de cumpărător crezi că ești?

Vezi Rezultatele

Loading ... Loading ...

foto via Nathan

Tags:

Articole Similare

5 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.