Meniu Închide

Solvemymath – Rezolvă online probleme de matematică

Am descoperit de curând un site care mi-ar fi ușurat viața de elev dacă ar fi fost creat acum câțiva ani. Este vorba de solvemymath.com, un site ce oferă atât un solver, cât și suport teoretic (tabele cu formule şi reguli de calcul) pentru o arie largă de probleme de matematică (algebră, analiză, trigonometrie și geometrie) și câteva joculețe de logică

Solvemymath vă furnizează soluții pentru:

  • probleme generale de matematică (divizori, cel mai mare divizor comun, cel mai mic multiplu comun, verifică dacă un număr este prim, perfect sau pătrat perfect);
  • algebră și combinatorică (ecuații, sisteme de ecuații, combinări și permutări, polinoame și matrice);
  • analiză matematică (integrale definite și nedefinite, limite și serii Taylor);
  • numere complexe și trigonometrie;
  • statistică și probabilități (matrice de corelație și covarianță, quantile, medii, abateri standard, dispersii, kurtosis și skewness).

Înainte de a lucra cu solverul vă recomand să citiți secțiunea How to Input an Expression, pentru a vă familiariza cu operatorii folosiţi şi codificările permise. De exemplu, ecuaţia x3-2x+1=0 se scrie în solvemymath astfel: x^3-2*x+1 =0.

Soluțiile ecuației

Site-ul este ușor de utilizat prin faptul că puteți alege tipul problemei fie din lista Calculators Quick Jump, fie prin intermediul meniului de sus, însă grafica lasă de dorit, suportul pentru limba română lipseşte, iar reclamele pot părea obositoare. Cu toate acestea, solvemymath conţine o mulţime de informaţii care sper să vă fie de folos şi să vă uşureze munca.

În plus, site-ul oferă și grafice 2D și 3D pentru funcțiile dumneavoastră.

Grafic 2D
Grafic 2D

O interfaţă mai plăcută au www.quickmath.com şi www.mathway.com însă acestea oferă soluţii pentru un număr mai restrâns de probleme şi nu conţin suport teoretic.

Solverul poate fi considerat de unii o modalitate de a “trişa” oferită elevilor, însă pentru mine nu e decât un mijloc de verificare şi confruntare a rezultatelor obţinute, deoarece soluţiile finale nu sunt suficiente în vederea obţinerii unui punctaj maxim.

34 Comments

    • Mariana Rada

      Salutare!

      2222-111-99-1=2011, deci a=2, b=1, c=9, d=1
      abcd=2191 🙂

      Multumit de raspuns?

      PS (valabil pentru toate comentariile): Ideea articolului era alta, in nici un caz nu ne-am propus sa le rezolvam temele copiilor de clasele 1-8 🙂

  1. serafina

    mama este mai in varsta decat fiica ei cu 20 de ani . acum 4 ani varsta mamei era de 3 ori mai mare decat a fiicei . sa se afle varsta mamei si a fiicei

  2. georgi

    suma numerelor cu care au fost nu numerotate paginile de la mijlocul unei carti este 241 .Aflati cate pagini are cartea si cate numere formate din cifre identice s-au folosit

    • Mariana Rada

      Presupun ca ai aflat deja rezolvarea la scoala, dar poate te ajuta explicatiile 😀

      Notam numerele cu a si b
      Din enunt avem a/b=6 si a-b=250
      Din prima relatie reiese a=6b; inlocuim in a doua relatie si obtinem:
      6b-b=250 ==> 5b=250 ==>b=50
      a=6*50=300

      Deci a=300, b=50

  3. alexandra mmm

    fie H ortocentrul triunghiului ABC si M apartine (AH).Demonstrati ca proiectiile segmentului MH pe laturile AB ai AC sunt invers proportionale cu aceste laturi. va multumesc

  4. dana

    pentru un concurs de alergat s-au inscris 287 copii.dupa ce s-au retras 26 copii numarul fetelor a fost jumatate din cel al baietilor.catibaieti si cate fete au participat la concurs?

  5. anonim

    Un legumicultor a cules din gradina 100 kg. de rosii. Le-au pus in ladite in care incap 7 kg,
    8 kg si 10 kg de rosii. Numarul laditelor cu cate 10 kg de rosii este cu 5 mai mare decat al celor in care incap 8 kg. Cate ladite a umplut din fiecare categorie ?
    Daca se poate repede rezolvarea ca am tema p maine va rog frumos!!!

  6. Name (required)

    un tetraed regulat are muchia de lungime radical din 5.Atunci ;a)aria totalaeste de ………..;b)inaltimea tetraedului este de ……..

  7. teo

    daterminati num abc cu bara deasupra stiind ca abc cu bara deasupra=a la puterea 2+b la puterea2 +c la puterea 2+d la puterea 2

  8. aylyn

    pentru o sala de gim s-au cumparat corzi,panglici si mingi.Stiind ca 114 nu sunt panglici,121 nu sunt corzi iar 83 nu sunt mingi.Afla nr obiectelor din fiecare fel?

    • Mari Rada

      E simplu 🙂
      0,08(3) = (83-8)/900

      Din toata partea de dupa virgula scazi partea neperiodica si imparti la 900 (un 9 pentru ca ai o sigura cifra care se repeta și doi de 0 pentru ca ai 2 cifre in partea neperiodica)
      Sper ca am fost suficient de clara 🙂 Daca vrei sa afli mai multe, cauta in manualul de matematica clasa a 5-a 🙂

  9. nush

    in figura alaturata A,B,C,D sunt patru puncte necoplanare astfel incat DA _|_ DC_|_ DA.
    a) AD_|_(BDC),
    b) BD_|_ AC
    c) DC_|_AB
    d)daca DE_|_ BC, E apartine(BC),atunci BC_|_AE.
    AJUTATI`MA VA ROG

  10. andreea

    daniela alexandra si costin au o suma de bani.alexandra si daniela au impreuna324lei, alexandra si costin au362lei,iar daniela si costin au 312lei.cati lei are fiecare?

Comentariile sunt închise.